Clubul Atac invita toti iubitorii artelor martiale de contact sa participe la cursurile de Karate Kyokushin desfasurate pe trei niveluri:

  • incepator – la care sunt invitati copii de la varsta de 4-10 ani,
  • avansat – copii cu varste intre 10-18 ani,
  • adult – adulti in scop de autoaparare sau competitional.

Beneficiile cursurilor de Karate Kyokushin sunt:

  • un corp mai sanatos, mai intarit,
  • un spirit si un moral puternic,
  • dezvoltare fizica armonioasa,
  • dezvoltarea curajului si increderii in sine.


INSEMNELE KYOKUSHIN


KYOKUSHINKAI KANJI


Este forma scrisa cuvântului Kyokushinkai. Ea se gaseste pe dogi-urile membrilor kyokushin din lume întreaga. Aceste caractere scrise împreuna au fost pictate pentru prima oara de Haramotoki Sensei un maestru al caligrafiei si prieten al lui Sosai Mas Oyama.

Kyokushinkai scris pe bucati se traduce : Societatea Adevarului Suprem
Kyoku = suprem, ultim
Shin = adevar, realitate
Kai = societate

KANKU

Simbolul KYOKUSHIN KARATE


Maestrul OYAMA a ales simbolul KANKU ca fiind reprezentativ pentru stilul sau de Karate. De fapt, întotdeauna Mas Oyama a recunosdut ca cel mai bine a invatat de la maestrul Funakoshi tehnicile de KATA, pe care acesta punea foarte mare accent.

Kata KANKU (Ia origine una singura, apoi predata in multe scoli in doua forme KANKU DAI si KANKU SHO) începe prin ridicarea mâinilor printr-o miscare circulara deasupra capului, loc în care acestea se opresc. Degetele mari si aratatoarele sunt lipite si formeaza astfel simbolul KANKU (o forma usor stilizata).
In timpul executiei acestei miscari, privirea este directionata prin deschizatura formata prin unirea palmelor, undeva in departari spre cer. Este vorba de fapt de o privire orientatä undeva spre interiorul fiintei umane cu rolul de a favoriza în egala masura unitatea spirituala si pe cea fizica.
Punctele simbolului KANKU sunt degetele mâinii si reprezinta limitele sau extremele; ele sunt din punct de vedere filozofic elernentul finit, marginit.
Portiunile late din lateral reprezinta mâna, SHUTO sau pumnul ca expresie a fetei sau puterii
Centrul simbolului KANKU este spatiul dintre mâini si sugereaza infinitul, necuprinsul, vidul în sens filozofic.
Cercurile, atât cel interior cât si cel exterior sugereazä continuitatea si perpetua miscare circulara.

Kanku simbolizeaza forta bratelor si unitatea prin care privesti infinitul. Cercul simbolizeaza continuitatea care este format dintr-o infinitate de puncte simbolizand fiecare clipa.”



Sosai

Masutatsu Oyama s-a nascut la 27 iulie 1923 într-un sat nu departe de Gunsan, în Coreea de Sud. La o vârsta relativ tânara a fost trimis în Manciuria, în sudul Chinei, pentru a locui la ferma surorii lui. La vârsta de noua ani a început sa studieze forma chineza sudica a stilului Kempo sub îndrumarea maestrului Yi, angajat în perioada respectiv la ferma. Când Oyama s-a întors la 12 ani în Coreea a continuat antrenamentul studiind Kempo corean. În 1938, la vârsta de 15 ani a plecat în Japonia, cu gândul de a se înscrie într-o scoala militara si a deveni pilot. Încercarea nu i-a reusit însa, deoarece în perioada aceea viata în Japonia nu era tocmai usoara, iar visul de a deveni pilot pe un avion militar a trecut în plan secund.

La scoala lui Funakoshi

Oyama nu a renuntat însa la antrenamente. A început studiul boxului si al judo-ului, iar o ocazie l-a adus pe sosai în dojo-ul lui Gichin Funakoshi de la Universitatea Takushoku. La vârsta de 17 ani, progresul lui a fost incredibil, ajungând la centura neagra cu 2 dan, iar la vârsta de 20 ani, când s-a înrolat în Armata Imperiala, avea deja 4 dan. În aceasta perioada Oyama a întrerupt si antrenamentele de judo.

So Nei Chu

Înfrângerea Japoniei si perspectiva unei ocupatii militare l-au adus pe Oyama într-o stare de disperare maxima. În aceasta perioada Oyama îl întâlneste pe So Nei Chu, un alt maestru corean din provincia din care se tragea si sosai si care era o autoritate în Japonia în Goju Ryu. Maestrul era binecunoscut pentru forta fizica si taria spiritului. So Nei Chu este cel care l-a îndrumat pe Oyama sa îsi dedice viata artelor martiale. Tot el a fost cel care l-a sfatuit pe Oyama sa se retraga timp de trei ani în munti pentru a-si perfectiona arta.

Antrenamente pe munte

La vârsta de 23 ani, Mas Oyama l-a întâlnit pe Eiji Yoshikawa, autorul romanului Musashi, bazat pe viata si aventurile celui mai faimos samurai japonez. Romanul si autorul au avut o influenta covârsitoare asupra lui sosai, introducându-l într-o lume fascinanta, cea a samurailor si într-un cod pe care îl va respecta toata viata, Bushido. La mai putin de un an de când l-a întâlnit pe Yoshikawa, în 1948, Oyama viziteaza muntele Minobu din prefectura Chiba, unde Musashi si-a dezvoltat arta sabiei, cu intentia de a petrece urmatorii trei ani în studiul artelor martiale. Împreuna cu el a urcat si un elev de-al sau, Yashiro, însa dupa sase luni, din cauza soltudinii si a antrenamentelor dificile, acesta cedeaza psihic si îl paraseste pe Oyama. Dupa mai bine de un an si jumatate, sponsorul care îi trimitea mâncare l-a anuntat pe Oyama ca nu îl mai poate finanta, astfel încât perioada de antrenament pe munte a luat sfârsit. Câteva luni mai târziu, în 1947 Mas Oyama a câstigat primul Campionat National de Arte Martiale de dupa cel de-al doilea Razboi Mondial. Nemultumit de faptul ca a trebuit sa renunte la antremanentul pe munte, Oyama se decide sa îsi dedice viata artelor martiale si reâncepe o perioada de antrenament în care exersa 12 ore pe zi pe muntele Kiyozumi din Prefectura Chiba. Tot în aceasta perioada începe un studiu aprofundat al Zen-ului, pe care îl considera parte integranta din Karate, ajungând sa declare :”Karate este Zen”.

Iesirea în lume

În 1950 Oyama a început o serie de demonstratii menite a arata lumii puterea Kyokushin-ului. Într-un turneu început în Statele Unite ale Americii, Oyama va începe un turneu pe parcursul caruia a spart caramizi cu mâinile goale, a rupt gâtul sticlelor cu shuto, dar mai ales a înfruntat 47 de tauri carora le-a rupt coarnele, iar pe patru dintre ei a reusit sa îi ucida. În 1957, aflat în Mexic, Oyama era cât pe ce sa fie ucis în timpul unei lupte cu un taur care a reusit sa îl raneasca si a petrecut sase luni în spital. În perioada aceasta, din cauza ca majoritatea luptelor în care se angaja se terminau în câteva secunde, de multe ori în urma unei singure lovituri, a capatat porecla de „Godhand” (Mâna lui Dumnezeu). Japonezii obisnuiau sa spuna despre Oyama: „Ichi geki, hissatsu”, ceea ce înseamna „o lovitura, moarte sigura”. Tot în aceasta perioada, Oyama l-a cunoscut pe shihan Jacques Sandulescu, românul cu care avea sa fie prieten pâna la sfârsitul zilelor.

Primul dojo

În 1953, Mas Oyama a inaugurat primul lui dojo, pe o parcela din Mejiro, Tokyo. În 1956, într-un studio de balet aflat în spatele Universitatii Rikkyo, Oyama avea sa adune sub îndrumarea lui nu mai putin de 700 de elevi. Practicanti ai altor stiluri obisnuiau sa vina în acest dojo pentru sparring, iar Oyama si elevii lui încercau sa preia de la acestia tehnici care se dovedeau folositoare în lupta. În felul acesta Kyokushinul a evoluat si s-a dezvoltat în arta martiala care este astazi.

Provocarea

În 1964, luptatorii de box tailandez îi provoaca pe japonezi la o întâlnire cu cinci dintre ei, iar Oyama accepta. Trei dintre elevii lui câstiga în fata tailandezilor si astfel Oyama dovedeste înca odata suprematia Kyokushin-ului. În acelasi an se pun bazele cartierului general al Kyokushinkai Kan.

Primul campionat mondial

Ideea lui Oyama de a aduna într-un singur campionat cei mai puternici luptatori ai lumii a generat un fenomen extraordinar. Primul campionat mondial tinut în 1975 la în Tokyo a repurtat un succes extraordinar. Practicantii altor stiluri veniti la competitie au fost aproape toti eliminati în primele tururi. De atunci, din patru în patru ani, japonezii organizeaza în Tara Soarelui Rasare un campionat mondial la care sunt invitati cei mai buni luptatori din fiecare tara unde se practica Kyokushin-ul. Si simpla participare la un astfel de eveniment este o onare pentru orice luptator din oricare parte a lumii.

În 26 aprilie 1994 Masutatsu Oyama moare de cancer la plamâni. Ca urmare a decesului, Organizatia Internationala de Kyokushin se divide în mai multe fractiuni.

TERMINOLOGIE


POZITII (DACHI)


Heisoku Dachi


Musubi Dachi



Heiko Dachi



Moroashi Dachi


Sanchin Dachi


Kokutsu Dachi


Nekoashi Dachi


Kakeashi Dachi


Tsuruashi Dachi


Zenkutsu Dachi


Kiba Dachi


ANATOMIE GENERALĂ


AGO –––––––Bărbie

HANA ––––––-Nas

ATAMA –––––- Cap

GAMMEN ––––- Faţă

KUBI ––––––- Gât

HARA ––––––-Abdomen

HIZO ––––––- Splină (coaste)

KATA ––––––- Umăr

KINTAMA (KIN)–– Testicule

KOSHI –––––– Şold

MIZO-OCHI –––- Plexul solar

MUNE –––––– Piept

SAKOSTU ––––- Claviculă

SENAKA ––––– Spate

HIJI (EMPI)–––– Cot

KANSETSU –––– Articulaţie

KENTOS ––––– Monturi

KOKEN –––––- Partea superioară a încheieturii mâinii

KOTE –––––– Antebraţ (partea superioară)

TE ––––––– Mână

TEKUBI ––––– Încheietura mâinii

TOHA –––––– Arc creat între degetul mare şi index

UDE ––––––- Braţ

WAKI –––––– Groapa braţului (sub-braţ)

YUBI ––––––- Deget


PICIOARE

ASHI ––––––– Picior

ASHIKUBI –––––Gleznă

ASHIYUBI ––––– Deget de la picior

CHUSOKU ––––– Periniţa piciorului

HIZA ––––––– Genunchi

SUNE ––––––– Tibia

TSUMASAKI –––– Vârful degetelor de la picioare

CHUSOKU ––––– Periniţa labei piciorului

HAISOKU ––––– Bolta labei piciorului

HIZA ––––––– Genunchi

KAKATO –––––- Calcâi

SOKUTO –––––- Cantul labei piciorului

SUNE ––––––– Tibie

TEISOKU –––––- Arcada piciorului

BRAŢE/ANTEBRAŢE/MÂINI

EMPI ––––––– Cot

HAISHO –––––– Dosul mâinii

HIJI –––––––  Cot

HIRAKEN ––––– Lat de pumn

KEIKO ––––––- Cioc de pasăre

KOBUSHI ––––– Pumn

KOKEN –––––– Partea superioară a încheieturii mâinii

KOTE ––––––– Antebraţ

NUKITE –––––– Degetele mâinii

SEIKEN –––––– Partea din faţă a pumnului

SHOTEI –––––– Podul palmei

SHUTO –––––– Cantul palmei

TETTSUI –––––- Pumn cu partea de jos

TOHO ––––––- Potcoava mâinii (deschiderea dintre degetul

mare şi degetul arătător)

URAKEN ––––––– Dosul pumnului


TERMINOLOGIE SPECIFICĂ COMPETIŢIEI


AKA ––––––– Roşu

AKA NO KACHI –––Victoria roşului

AWASETE IPPON –– Victorie prin punct compus (două jumătăţi)

BOGU –––––– Echipament de protecţie

BOGYO –––––- Apărare/Defensivă

CHUI ––––––-Avertisment pentru tehnică ilegală

CHURYO-KYU ––– Categorie de luptă de greutate medie

ENCHO-SEN –––- Prelungire luptă (extensie)

FUKUSHIN –––– Arbitru de colţ

GAM-MEN KOGEKI –  Atac nepermis/ilegal la cap

GAM-MEN ODA ––  Lovitură nepermisă/ilegală la cap

GENTEN ––––––– Penalizare jumătate de punct (de obicei

rezultatul a două CHUI)

HAJIME –––––- Start, porniti!

HANSOKU CHUI ––– Avertisment oficial

HANSOKU KACHI –– Victorie prin descalificarea adversarului

HANSOKU MAKE –– Învins prin descalificare

HANTEI –––––- Decizia arbitrilor!

HANTEI ONEGAISHIMASU –––- “Decizia, vă rog!” Expresie folosită de către

arbitrul central la finalul luptei în vederea exprimării deciziilor arbitrilor de colţ. Poate fi

înlocuită/însoţită şi de fluier.

HANTEI TORIMASU ––––––- “Decizia, vă rog!” Expresie folosită de către

arbitrul central la finalul luptei în vederea exprimării deciziilor arbitrilor de colţ. Poate fi

înlocuită/însoţită şi de fluier.

HATA ––––––– Steag

IHAN ––––––– Ilegal/Interzis

IK-KAI SEN ––––– Primul tur de luptă

IPPON ––––––– Punct întreg

JOGAI ––––––– În afara suprafeţei de luptă

JONAI ––––––– În interiorul suprafeţei de luptă

KACHI ––––––– Victorie

KAMAETE –––––- În gardă!/Gata de luptă!

KEGA ––––––– Rănire

KEIRYO-KYU –––– Categoria uşoară de luptă

KESSHO-SEN –––– Finală

KOGEKI –––––– Atac

KOJIN ––––––- Individual

KOJIN-SHUGI –––– Eveniment Individual (ex: Kata Individual)

KOKUSAI TAIKAI ––- Turneu Internaţional

ODA ––––––– Lovitură (la faţă)

OTAGAI –––––– Unul către celălalt

OTAGAI NI REI –––-Salutul, unul către celălalt

SAISHU ENCHO-SEN ––Repriza/Extensia finală

SAN-I ––––––– Locul 3

SAN-KAI SEN –––– Turul 3 de luptă

SEKAI TAIKAI ––––––– Campionat Mondial

SENBATSU TAIKAI ––- Turneul de Selecţie/Eliminare

SHIAI ––––––– Luptă de turneu

SHIAI-JO –––––– Suprafaţă de luptă

SHIK-KAKU ––––– Descalificare

SHINPAN(-IN) –––- Arbitru/Judecător

SHIRO ––––––– Alb

SHIRO NO KACHI ––- Victoria albului

SHOMEN –––––– (Către) În faţă, Masa Oficială

SHOMEN NI REI –––Salutul către Masa Oficială

SHUSHIN ––––––Arbitru de centru

SHUSHIN NI REI –––Salutul către arbitrul de centru

TAIJU ––––––– Greutate

TAIJU HANTEI –––-Decizie la greutate

TAIKAI ––––––- Turneu

TAMESHIWARI ––– Spargerea scândurilor

YAME ––––––– Stop

YUSEI KACHI –––– Câştig prin superioritate

YUSHO –––––– Câştigător, Locul I

ZENKOKU TAIKAI –– Campionatele naţionale

ZOKO ––––––- Continuarea luptei

WAZA-ARI ––––- Jumătate de punct


DIRECŢII GENERALE


AGE/KEAGE ––––- Ridicare cu elan

CHUDAN –––––– Nivelul mediu

ENKEI ––––––– Circular

GEDAN ––––––– Nivelul inferior

GYAKU ––––––– Opus

JODAN ––––––– Nivelul superior

JUJI –––––––– Încrucisat

JUN –––––––– La nivelul umărului

MAWASHI ––––– Circular, rotund

MOROTE –––––- Ambele

OI ––––––––- Partea avansată

OROSHI ––––––-Descendent

SAYU ––––––– Lateral, Stânga-dreapta

SHOMEN –––––- Înspre înainte

SOTO ––––––– Din exterior spre interior

TOBI ––––––– Săritură

UCHI ––––––– Din interior spre exterior

YOKO –––––––Lateral

MAE ––––––– Către înainte

USHIRO –––––– Către înapoi

MIGI ––––––– Dreapta

HIDARI –––––– Stânga

MIGI-MAE ––––– Dreapta faţă

MIGI-USHIRO –––-Dreapta spate

HIDARI-MAE ––––Stânga faţă

HIDARI-USHIRO ––Stânga spate

NANAME ––––– În diagonală

NIVELE

CHUDAN –––– Nivelul mijlociu, zona trunchiului (de la centură la baza gâtului)

GEDAN –––– Nivelul inferior, zona Picioarelor (de la centură în jos)

JODAN –––– Nivelul superior, zona capului (de la baza gâtului în sus)


TERMINOLOGIE GENERALĂ SPECIFICĂ ANTRENAMENTULUI


SEIZA-SHITE –––-A se aşeza în genunchi (începând cu gradele mari)

DOJO KUN –––– Jurământul în dojo

SHINDEN NI REI –-Salutul spiritual

MOKUSO ––- ––Meditaţie cu ochii închişi

MOKUSO-YAME ––Deschiderea ochilor şi terminarea meditaţiei

KANCHO-NI-REI –- Salutul pentru Kancho

SHIHAN/SENSEI/SEMPAI NI ARIGATO GOSAI MASHITA––- Salutul pentru

maestru/profesor/instructor

OTAGAI NI ARIGATO GOSAI MASHITA––- Salutul între colegi

TATE-KUDASAE ––- A se ridica în picioare

ASHI O FUITE –––- Scuturaţi picioarele!

CHIKARA IRETE ––- Cu putere/ în forţă

FUITE ––––––- A scutura (mâinile sau picioarele)

FUMIKONDE –––- A se mişca de-a lungul podelei

GEIKO HAJIME ––- Începerea instruirii

HAJIME ––––– Start, începeţi!

HANTAI ––––– Partea opusă (schimbare)

IBUKI –––––– Respiraţie energică cu sunet

IDO-KIHON –––- Tehnicile de bază

IDO-GEIKO –––– Tehnicile esenţiale

KAITEN ––––– Învârtire, întoarcere în sens invers

KAMAETE –––– În gardă

KIAI ––––––- Strigătul de luptă

KIAI IRITE –––– Strigătul de luptă cu putere

KIHON ––––– Esenţialul

KIME –––––– Lovitură concentrată

KUMITE –––––Luptă

IPPON KUMITE –– Un singur atac

JIYU KUMITE –––Luptă liberă

JISSEN KUMITE –- Luptă full contact

MAWATTE –––– Întoarcere

NAORE –––––-Revenire la poziţia iniţială

NOGARE –––– Tehnică de respiraţie

OSU! ––- –––-Înteleg; respectul si aprecierea celorlalti

OSU! YOROSHIKU ONEGAI SHIMASU––- Te rog să-mi fii partener

OSU! ARIGATO GOSAI MASHITA––- Multumesc că ai lucrat cu mine

OTAGAI –––– Coleg (i)

REI –––––– Salut

SAGARI –––– Mergând inapoi

SEIZA –––––Poziţia în genunchi

SHITSUREI SHIMASU ––- Scuze pentru întârziere

TATE ––––– În picioare

TO O FUITE –– Scuturarea braţelor

URA ––––– Pe dos, invers

YAKUSOKU KUMITE ––- Luptă cu temă

YAME –––– Stop

YASUME –––-Relaxare

YOI ––––– Gata de execuţie (poziţie intermediară)

YUK-KURI ––- Încet (uşor, în executarea unei tehnici)


NUMERELE ŞI SISTEMUL NUMERELOR


1 – ichi

2 – ni

3 – san

4 – shi, yon

5 – go

6 – roku

7 -shichi, nana

8 – hachi, ha

9 – kyu, ku

10 – ju, to

11 – ju ichi

12 – ju ni

13 – ju san

20 -ni ju

21 – ni ju ichi

22 – ni ju ni

30 – san ju

31 – san ju ichi

95 – kyu ju go

99 – kyu ju kyu

100 – hyaku


HYAKU-HACHIJU-DO ––- 180 de grade

KYUJU-DO ––- 90 de grade

YONJUGO-DO ––- 45 de grade

KAI ––- de atâtea ori

IK-KAI ––- o dată

NIKAI ––- de două ori

SANKAI ––- de trei ori

YONKAI ––- de patru ori

GOKAI ––- de cinci ori

ROK-KAI ––- de şase ori

NANAKAI ––- de şapte ori

HAK-KAI ––- de opt ori

KYU-KAI ––- de nouă ori

JUK-KAI ––- de zece ori

GOJUK-KAI –– de 50 de ori

HYAK-KAI ––-de 100 de ori

WAZA ––- –-Tehnică

BARAI ––– A bloca

GERI ––– Lovitură cu piciorul

GYAKU ––- Opus

JUJI –––– Încrucişat

KAKE ––– A prinde sub formă de cârlig

KEKOMI ––- Lovitură prin împingere

GERI-WAZA ––- Tehnici de lovire cu piciorul

MOROTE ––- Cu ambele braţe

NAGE –––- Aruncare

TOBI ––- Săritură

TOBI GERI ––- Lovitură de picior executată prin săritură

TSUKI ––- Lovitură cu pumnul

UKE ––- Blocaj

UKE Waza ––- Tehnici de blocare

WAZA ––- Tehnică


TEHNICI DE BAZĂ

SEIKEN TSUKI ––- Tehnică frontală executată cu pumnul

SEIKEN CHUDAN TSUKI ––- Lovitură de pumn la nivel mediu

SEIKEN JODAN TSUKI ––- Lovitură de pumn la nivel superior

SEIKEN AGO UCHI ––- Lovitură de pumn la bărbie

SEIKEN MAWASHI UCHI ––- Lovitura de pumn circulară


URAKEN ––- Lovitură cu dosul pumnului

URAKEN SHOMEN UCHI ––- Lovitură spre faţă cu dosul pumnului

URAKEN SAYU UCHI ––- Lovitură înspre lateral cu dosul pumnului

URAKEN HIZO UCHI ––- Lovitură la coaste cu dosul pumnului

URAKEN MAWASHI UCHI ––- Lovitură circulară în spatele capului



HIJI ––- Cot

JODAN HIJI ATE ––- Lovitură de cot spre lateralul capului

CHUDAN HIJI ATE ––- Lovitură de cot la trunchi

HIJI AGE UCHI ––- Lovitură ascendentă spre bărbie

HIJI OROSHI UCHI ––- Lovitură descendentă cu cotul

UKE ––- Blocaj

JODAN UKE ––- Blocaj ascendent la nivel superior

CHUDAN UCHI UKE ––- Blocaj dinspre interior spre exterior la nivel

mediu

CHUDAN SOTO UKE ––- Blocaj dinspre exterior spre interior la nivel

mediu

GEDAN BARAI ––- Blocaj descendent la nivel inferior

CHUDAN UCHI UKE GEDAN BARAI––-Blocaj dublu spre interior şi descendent

SHUTO ––- Cantul palmei

SHUTO GAMMEN UCHI ––- Lovitură laterală cu cantul palmei la tâmplă

SHUTO SAKOTSU UCHI ––- Lovitură de sus în jos cu cantul palmei la

claviculă

SHUTO SAKOTSU UCHIKOMI––- Lovitură directă cu cantul palmei la clavicula

SHUTO HIZO UCHI ––- Lovitură cu cantul palmei la splină/coaste

SHUTO JODAN UCHI UCHI/NAKA UCHI ––- Lovitură dinspre interior cu cantul palmei

la gât


GERI (KERI ) ––- Lovitură cu piciorul

UCHI HAISOKU MAWASHI GERI KEAGE ––- Lovitură ascendentă cu elan din interior

spre exterior cu laba piciorului

YOKO SOKUTO GERI KEAGE ––- Lovitură ascendentă cu elan în lateral cu

cantul/sabia tălpii

SOTO TEISOKU MAWASHI GERI KEAGE ––- Lovitură ascendentă cu elan din exterior

spre interior cu laba piciorului

MAE CHUSOKU GERI KEAGE ––- Lovitura ascendentă cu elan frontală cu periniţa

mare a tălpii

HIZA GERI ––- Lovitură cu genunchiul

KIN GERI ––- Lovitură cu laba piciorului la nivelul testiculelor

MAE CHUSOKU GERI ––- Lovitură frontală cu periniţa mare a tălpii

MAWASHI GERI ––- Lovitură circulară

YOKO SOKUTO GERI ––- Lovitură în lateral cu cantul/sabia tălpii

KANSETSU GERI ––- Lovitură în lateral cu cantul/sabia tălpii la

nivelul articulaţiei genunchiului

USHIRO GERI ––- Lovitură cu cantul/sabia tălpii către înapoi.




2 răspunsuri »

  1. mihai viorel spune:

    foarte buna prezentarea, felicitari

Lasă un comentariu